Aż 90% czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach. Do 9 godzin dziennie współdzielimy wnętrza z innymi. Wszystko to sprawia, że oddychamy powietrzem pełnym alergenów, pleśni, wirusów, bakterii i lotnych związków organicznych. Co więcej, powietrze wewnątrz budynku może być do pięciu razy bardziej zanieczyszczone niż na zewnątrz, co wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie. Potwierdziło to badanie przeprowadzone przez Environmental Protection Agency (EPA).
Dlaczego jakość powietrza w biurze jest tak ważna? Jak wykazało badanie przeprowadzone przez British Council for Offices – jakość powietrza jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na komfort codziennej pracy, co potwierdziło aż 80% przepytanych pracowników. Mniej więcej połowa respondentów wspomnianego badania nie jest zadowolona z poziomu czystości powietrza w swoim biurze. Zanieczyszczone powietrze wewnątrz, niesprawna wentylacja i brak czystości w pomieszczeniach mogą mieć niekorzystny wpływ na zdrowie pracowników, pacjentów czy klientów. Wymienione czynniki obniżają też codzienną wydajność wszystkich osób pracujących w biurze.
Co więcej, jeśli chodzi o niską jakość powietrza we wnętrzach, coraz częściej słyszymy w Polsce o zjawisku zwanym „syndromem chorego budynku”. Syndrom ten jest efektem kilku niekorzystnych czynników, a szczególnie ograniczonej wentylacji i dużej ilości emitowanych zanieczyszczeń. Coraz więcej osób pracujących lub mieszkających w takich budynkach odczuwa ogromny dyskomfort – zarówno psychiczny, jak i fizyczny. Mogą zaobserwować u siebie różne reakcje organizmu, m.in. objawy alergiczne, migreny, zawroty głowy, rozdrażnienie, problemy z koncentracją, jak również zmiany skórne.